تبلیغات
کلوپ خودروهای انگلیسی کلاسیک ایران - مطالب هفته اول تیر 1391
 
پنجشنبه 1 تیر 1391 :: نویسنده : مرتضی فرهادی

اشنایی با قوانین و ایین نامه های خودروهای کلاسیک 

آئین نامه خودروهای کلاسیک

بر اساس دستورالعمل اجرایی ماده 7 آئین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده مصوب 26-6-82 آئین نامه تعیین ضوابط خودروهای کلکسیونی به شرح ذیل به تصویب کار گروه مربوطه رسید . 


ماده 2) تعاریف :

1-2خودروهای کلکسیونی : به طور کلی خودروی کلکسیونی به موجب این آئین نامه به سه نوع 1- آنتیک 2- کلاسیک 3- با ارزش معنوی تقسیم می شود 



2-2خودروی آنتیک : خودرویی که بیش از 50 سال از تولید آن گذشته باشد . 



3-2خودروی کلاسیک : خودروی است که از تولید آن بیش از 25 سال گذشته باشد و عواملی چون طراحی خاص آن – مهندسی ساخت – سبک استفاده از آن و یا حتی سلامت کامل فنی و یا کاربردی آن بعد از گذشت بیش از دو دهه می تواند بر ارزش آن اضافه نماید . 



4-2خودروی با ارزش معنوی : این نوع خودرو همان طور که می تواند مشمول بند 2 و3 تعریف شده بالا باشد ، از طرفی به دلیل وابستگی احساسی و موروثی و یا تاریخی آن نزد مالک بسیار با ارزش است .

5-2معاینه فنی خودروی کلکسیونی : متناسب با استاندارهای زمان تولید آن انجام می گیرد 




6-2شناسنامه خودروی کلکسیونی : سندی است مبنی بر کلکسیونی بودن یک خودرو که کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی آن را بر اساس ضوابط تشخیص خودروهای کلکسیونی به تصویب کار گروه رسانده و آن را صادر می نماید . 



7-2پلاک کلکسیونی : پلاکی که توسط معاونت راهنمایی و رانندگی ناجا پس از اخذ برگ معاینه فنی و بر اساس معرفی کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی برای خودروی کلکسیونی صادر و مجوز تردد آن محسوب می شود. این پلاک می تواند بر اساس شخصی و یا دولتی بودن خودرو صادر شود . 



8-2کار گروه : عبارت است از گروه کارشناسی کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی که در ماده 7 آئین نامه نحوه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده مصوبه شماره 2508 / ت 22175ه مورخ 24-1-132 آمده است . 


ماده 3 ) صدور شناسنامه و پلاک مخصوص خودروی کلکسیونی 

1-3 مرجع تشخیص و صدور شناسنامه خودروی کلکسیونی کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی میباشد. 



2-3 نحوه تشخیص و ریز ضوابط مربوط به انواع خودروهای کلکسیونی وصدور شناسنامه مخصوص ، توسط کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی تعیین و به تصویب کار گروه خواهد رسید. 



3-3 مرجع صدور پلاک کلکسیونی بعهده معاونت راهنمایی و رانندگی ناجا می باشد. 



4-3 مراحل اجرائی اخذ پلاک کلکسیونی

1- کارشناسی خودرو توسط کار گروه کمیته کلاسیک فدراسیون 
2- صدور شناسنامه کلکسیونی توسط کمیته کلاسیک فدراسیون 
3- معرفی خودرو پس از مراحل فوق جهت اعزام به مراکز معاینه فنی 
4- صدور پلاک کلکسیونی توسط ناجا پس از طی مراحل فوق و ارائه مدارک قانونی مبنی بر احراز هویت و مالکیت خودرو 
تبصره : 3-4 الف : اخذ پلاک کلکسیونی مشروط به اخذ معاینه فنی خودرو می باشد 
ب: نقل و انتقال خودروی کلکسیونی که به تشخیص کار گروه کمیته کلاسیک آمادگی بازسازی استاندارد داشته باشد پس از اخذ شناسنامه خودروی کلکسیونی بلامانع است بدیهی است این خودرو تا زمان اخذ معاینه فنی مجاز به تردد نمی باشد . 



5-3 مدت اعتبار معاینه فنی خودرو کلکسیونی بر اساس استاندارد های بین المللی دو سال می باشد . 



6-3 پلاک جدید کلکسیونی به منزله مجوز تردد خودرو است . تردد غیر مجاز این خودروها تخلف محسوب شده و مجازات آن توسط معاونت راهنمائی و رانندگی ناجا تعیین خواهد شد . 



7-3 پس از صدور پلاک جدید کلکسیونی پلاک قبلی خودروی مربوطه به عنوان یک عنصر تزئینی و تاریخی نزد مالک حفظ خواهد شد . 



ماده 4) عوارض و هزینه ها 
1-4هزینه صدور شناسنامه خودروی کلکسیونی به ازاء هر سیلندر 50.000 ریال میباشد که باید در وجه حسابی به نا م فدراسیون اتومبیلرانی ( کمیته کلاسیک) واریز میشود. 



2-4نرخ عوارض مربوط به صدور پلاک کلکسیونی متعاقبا توسط معاونت راهنمایی و رانندگی ناجا تعیین و به تصویب خواهد رسید. 



3-4 مالیات خودروهای کلکسیونی به ازاء هر سیلندر 30.000 ریال می باشد که باید به حساب شهرداری واریز شود. 



4-4مرجع بازنگری و اصلاح در عوارض و هزینه های مذکور در این ماده بر اساس تفاهم نهادهای ذکر شده می باشد . 



ماده 5) معافیتها 
1-5خودروهای کلکسیونی که در نهایت موفق به اخذ شناسنامه و پلاک کلکسیونی شده اند جزء خودروهای فرسوده محسوب نمی شوند و بعد از اخذ معاینه فنی هیچگونه ممنوعیت تردد ندارند . 



2-5 خودروی کلکسیونی که مجاز به تردد می باشد می تواند سالانه حداکثر تا 5.000 کیلومتر مسافت تردد نمایند و بدیهی است در صورت مشاهده تخلف به ازاء هر کیلومتر .جریمه ای معادل 20.000 ریال توسط معاونت راهمکایی و رانندگی ناجا مشمول جریمه خواهد شد 




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



بزرگترین گردهمایی تاریخ اتومبیلهای کلاسیک ایران . کار مشترک کلوپهای تحت پوشش کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیل رانی.
کلوپ فراگیر اتموبیلهای امریکایی ایران ، کلوپهای انگلیسی، ایتالیایی، ژاپنی، ب ام و ، بیتل، بنز و تیونینگ تاک

زمان ساعت 15 الی 20 پنجشنبه 15 تیرماه 1391

حضور تمام خودروهای کلاسیک (به شرط سلامت اتومبیل از نظر ظاهر) و بازدیدکنندگان آزاد و رایگان است.

مکان پیست ازادی روبروی فدراسون

منبع:سایت

فدراسیون اتومبیل رانی و موتور سواری ایران





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




کلوپ خودروهای انگلیسی کلاسیک ایران
کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی وموتورسواری جمهوری اسلامی ایران کلوپ اتومبیل های کلاسیک پیکان
درباره وبلاگ

سلام دوستان بهمن اجاقلو هستم .نماینده وخادم شما در فدراسیون اتومبیلرانی و موتور سواری جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان مدیر کلوپ کلاسیک پیکان هستم .این وبلاگ به همت دوست وهمکار خوبم اقای فرهادی اماده شده و هدف از ایجاد این وبلاگ اطلاع رسانی به علاقمندان پیکان کلاسیک میباشد .لطفا درقسمت نظرات با گذاشتن پیام ما را در بهتر شدن یاری کنید .در صورت نیاز با شماره ۰۹۱۲۵۳۸۱۶۱۳ فرهادی ویا 09121507176 اجاقلو تماس بگیرید.دوستان عزیز این هم ادرس فیسبوک با نام کلوپ پیکان کلاسیک
https://www.facebook.com/paykan47

مدیر وبلاگ : مرتضی فرهادی
مطالب اخیر
نویسندگان
نظرسنجی
نظر شمادرباره خودرو پیکان چیست؟ امکان انتخاب چند گزینه وجود دارد.











آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
این سایت را حمایت می کنم

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

سایت خدماتی بیست تولز